Jau no 1989. gada paralēli Audi auto, kas ir kā hobijs, vienmēr bijuši datori un elektronika. Krājās zināšanas, kontakti, dažāda informācija un mēģinājām to dažādos veidos apkopot. No papīru arhīviem sākām atteikties 1993. gadā, kad sākām skanēt dokumentus un glabāt tos elektroniskā veidā.

2000. gadu sagaidījām ar iekšējo dokumentāciju , kas 99% bija pārvērsta elektroniskā formātā. Jā, kā daudzi sākām ar windows, bet jau 1997. gadā mūsu informācija pilnībā glabājās uz linux serveriem un birojā darbojāmies ar SUSE linux , tā kā brīvi varējām oficiālām iestādēm atbildēt, ka strādājam ar legālu programmatūru, ko bez maksas ieguvām no interneta, kas daudzos radīja neizpratni, kā tā, ja no interneta, tad jau jābūt pirātiskām programmām. Tā arī šo, vairāk kā 20 gadu laikā, tā arī neizbaudījām datu zaudēšanu datorvīrusu rezultātā.

No 1995. gada sākām veidot sistēmu darba uzkaitei un  plānošanai. Autoserviss izrādījās lielisks poligons sistēmas testēšanai, jo šeit ir ļoti daudz  dažādas informācijas, problēmas, attiecības ar klientiem, piegādātājiem, meistariem, defekti, brāķis, konfliktsituācijas, informācija, kura rezēm neievietojas normālās datubāzēs, arhīvi par vairāk kā 5 gadiem un tajā visā vajadzīgais jāatrod un jānoorientējas vidēji nepilnas minūtes laikā, piemēram, ja zvana viens no daudziem tūsktošiem kontaktu, kas varbūt klusējis 5 -10 gadus, un cik patīkami jau pēc pirmās minūtes viņam atgādināt, klau, bet mēs pirms 8 gadiem remontējām jūsu auto, kā arī paskatīt arhīvus par auto vēsturi, kad ierodas klients, kurš iegādājies ekskluzīvu auto un ierauga 15 gadu vecu info par šī auto remontiem kopā ar fotogrāfijām, skicēm, video un audio failiem. Patīkami ir arī tad, ja zvanot pa reklāmām un meklējot kontaktus, piegādātājus u.tml, redzi telefonā, ka ar šo kontaktu jau kaut kas ir bijis un vari paskatīties savā arhīvā, sagatavoties sarunai un jau runāt kā ar senu paziņu.

Tātad esam radījuši(salikuši) savu CRM uzskaites sistēmu, kas radusies reāli darbojoties,t.i. no dzīves un pielāgota praktiskai darbībai.

 Galvenais sistēmas atskaites mērvienība ir stundas (pavadītais laiks) pie kāda vai vairāku pasūtījumu veikšanas, jo laiks taču ir tas, ko par naudu nenopirksi un kā ir tā ir 24 stundas diennaktī, kas jāsadala starp darbu un atpūtu. Tātad uzskaitām laiku (cilvēkstundas), ko patērējam, tam pretī liekot saņemto. Šī uzskaites metodika palīdz ātri saprast vai rīkojamies pareizi, plānot darbus, kļūdu gadījumos koriģēt darbību vai vispār atteikties no pasūtījuma izpildes. Ir gadījumi, kad pasākums kļūst nerentabls, bet apskatoties pagātni, saprotam, ka kopsavilkums ir ok, un varbūt kādreiz kaut kas jāizdara par mazāku atlīdzību, jo saņemts jau ir pietiekami.

  Lapas augšpusē ir sadaļas,  no kā salikta mūsu CRM, ar aprakstiem, kā un kāpēc tas darbojas mūsu sistēmā. Šobrīd šīs sadaļas tiek rakstītas, tā kā drīzumā būs, ja īsi tad:

  Kāpēc šo rakstam? Vienkārši gribas padalīties ar citiem, kas varbūt meklē šādas sistēmas un atduras pie neadekvātām cenām vai pie tā, ka izstrādātāji grib piesaistīt pie savām sistēmām un mākoņiem, radot datu noplūdes risku vai, ja  izstrādātājs beidz darbību tad pastāv iespēja zaudēt savus datus.

Mēs uzskatam, ka datiem ir jābūt drošībā un vajadzības gadījumā to īpašnieks var pats izlemt savu datu likteni, kā arī sistēmas piekļuvēm ir jābūt tikai pie īpašnieka un programmatūras maiņas, uzlabošanas vai datoru remonta gadījumos īpašnieks uz laiku piešķir pieejas iespēju datorspeciālistiem.

Par izmaksām? Uzskatām, ka jāmaksā ir par darbu, t.i uzstādīšana, apkalpošana, jproblēmu risināšana, papildus iespēju realizēšana(uzlabošana, pielāgošana) u.tml, bet programma jādod pa velti, tad vismz nebūs ko zagt  :)

Par problēmām varētu teikt diezgan optimistiski, vismaz mūsu sistēmā izmantojām Centos linux, kura pēdējā instalācija stabili darbojas jau 8 gadus un nemainās tik strauji kā viena otra populārā sistēma, kā arī nebaidās no vīrusiem un vienkārši dara savu darbu, ak jā, putekļi gan reizēm jātīra :)