Standarta defekts ir alumīnija caurules korozija priekšpusē kreisajā pusē , kur caurule ir nostiprināta pie virsbūves. Zem skavas sakrājas netīrumi, sākas korozija un rezultātā caurums.
Novērst defektu , ja tas atrasts uzreiz, ir salīdzinoši vienkārši, jānoņem caurule (aptuveni 2 stundu darbs ieskaitot mazgāšanu, tad vai nu uzstāda saskrūvējamo savienojumu (aptuveni 20.00-30.00 + vešana uz hidraulikas kantori) ar elastīgu hidraulikas šļūteni pa vidu, vai pērk jaunu cauruli (apmēram 180.00), var arī atrast lētākus variantus, bet tie jāgaida ilgāk.
Problēmas sākas, ja sistēma bijusi bez freona ilgāku laiku, tad iestājusies alumīnija korozija, kompresors arī visu laiku darbojies pa tukšo (šiem modeļiem kondicioniera kompresors vairs neatslēdzas , kā vecajām a/m līdz 1995-2000 gadam).
Bieži grib ietaupīt un sāk mainīt vispirms tikai kompresoru, tad filtru ar kondensatoru (reāli tas ir radiators, kur tiek atdzesēta saspiestā gāze), tad vēlreiz kompresoru un tā var ievilkties pat vairāku gadu garumā, jo pa vasaru kaut kas nesanāk (sitēma padarbojas kādu mēnesi) tad ziemu brauc ar tukšu sistēmu un pavasarī stāvoklis jau ir vēl sliktāks, kā iepriekšējā gadā un sāk visu no sākuma.
Normāli būtu:
- skalot sistēmu (ar speciālu šķidrumu(aptuveni 5ltr) kuru vismaz 30 minūtes pie aptuveni 2-4 atmosfēru spiediena (ar caurplūdi ap 10 litriem minūtē), pumpē cauri sistēmai (kopā iziet ap 300 ltr šķidruma, kas tiek filtrēts un atkal atgriezts sistēmā).
- uzreiz uzstādīt jaunu radiatoru(ar integrētu filtru) + kompresoru un sprauslu
- attiecīgi pareizi iepildīt eļļu sistēmā, jo tas ko uzpilda automātiskās iekārtas ne vienmēr atbilst vēlamajam daudzumam
- ja nesanāk pabeigt remontu, tad obligāti iepidīt sistēmā slāpekli, kas ir inerta gāze un nenotiek korozija un atslēgt kopresoru, lai tā elektriskai vārsts nenostrādātu
- freonu vēlams pildīt no svaiga balona (kondicionieru uzpildes automātiskās iekārtas bieži atdala veco freonu, mēģina to izfiltrēt un tad uzpildot tiek sajaukts vecais(nezināmais) freons un jaunais , tā kā varam iepildīt arī nezin ko.
Iemesli, kāpēc sistēma ir tik kaprīza (secinājumi izdarīti analizējot reāli veiktos darbus un citu pieredzi):
Audi A6 4F automašīnai, kas ir uz ļoti līdzīgas bāzes būvēta, sistēma ir drošāka, jo tur pirms kompresora atrodas filtrs, kas arī pasargā kompresoru gan no netīrumiem, gan no hidrotrieciena, ja gadītos uzpildīt pa daudz freona. izsmidzinātājs ir parasta sprausla(sašaurinājums), kas ietver papildus filtru ar sietu, kompresors ir praktiski analogas uzbūves.
Audi Q7 filtrs atrodas pēc kompresora, tātad kompresora ieeja nav aizsargāta no korozijas atliekām, kas bieži ir par iemeslu kompresora defektam. Vēl jaunajā sistēmā ir automātisks izsmidzinātājs, kas maina spiedienu atkarīgi no temperatūras un ir vēl viens mainīgais, kura defektu bieži ir grūti uzreiz konstatēt.
Risinājums tika atrasts uzstādot papildus filtru/sausinātāju. Šāds risinājums darbojas jau otro sezonu un problēmu vairs nav. Ir arī iespēja uz auto uzstādīt pumpi no A6/4F modeļa.