Latviešu Русский English

klimatkontroles-kondicioniera sistēma


Standarta defekts ir alumīnija caurules korozija priekšpusē kreisajā pusē , kur caurule ir nostiprināta pie virsbūves.  Zem skavas sakrājas netīrumi, sākas korozija un rezultātā caurums.

Novērst defektu , ja tas atrasts uzreiz, ir salīdzinoši vienkārši, jānoņem caurule (aptuveni 2 stundu darbs ieskaitot mazgāšanu, tad vai nu uzstāda saskrūvējamo savienojumu (aptuveni 20.00-30.00 + vešana uz hidraulikas kantori) ar elastīgu hidraulikas šļūteni pa vidu, vai pērk jaunu cauruli (apmēram 180.00), var arī atrast lētākus variantus, bet tie jāgaida ilgāk.

Problēmas sākas, ja sistēma bijusi bez freona ilgāku laiku, tad iestājusies alumīnija korozija, kompresors arī visu laiku darbojies pa tukšo (šiem modeļiem kondicioniera kopresors vairs neatslēdzas , kā vecajām a/m līdz 1995-2000 gadam).

Bieži grib ietaupīt un sāk mainīt vispirms tikai kompresoru, tad filtru ar kondensatoru (reāli tas ir radiators, kur tiek atdzesēta saspiestā gāze), tad vēlreiz kompresoru un tā var ievilkties pat vairāku gadu garumā, jo pa vasaru kaut kas nesanāk (sitēma padarbojas kādu mēnesi) tad ziemu brauc ar tukšu sistēmu un pavasarī stāvoklis jau ir vēl sliktāks, kā iepriekšējā gadā un sāk visu no sākuma.

Normāli būtu:

Iemesli, kāpēc sistēma ir tik kaprīza (secinājumi izdarīti analizējot reāli veiktos darbus un citu pieredzi):

 Audi A6 4F automašīnai, kas ir uz ļoti līdzīgas bāzes būvēta,  sistēma ir drošāka, jo  tur pirms kompresora atrodas filtrs, kas arī pasargā kompresoru gan no netīrumiem, gan no hidrotrieciena, ja gadītos uzpildīt pa daudz freona. izsmidzinātājs ir parasta sprausla(sašaurinājums), kas ietver papildus filtru ar sietu, kompresors ir praktiski analogas uzbūves.

Audi Q7 filtrs atrodas pēc kompresora, tātad kompresora ieeja nav aizsargāta no korozijas atliekām, kas bieži ir par iemeslu kompresora defektam. Vēl jaunajā sistēmā ir automātisks izsmidzinātājs, kas maina spiedienu atkarīgi no temperatūras un ir vēl viens mainīgais, kura defektu bieži ir grūti uzreiz konstatēt.

 

Alternatīvs risinājums: izskatot A6 4F un Q7 7L modeļus reāli ir uzstādīt sistēmu no A6 4F kuras izmaksas ir daudz zemākas un drošība lielāka, varbūt tā patērēs nedaudz vairāk motora enerģijas, dēļ tā , ka nebūs automātiskā izsmidzinātāja, bet domāju, ka tas nav būtiski.Tika iegādāts komplekts uzstādīšanai, bet neienācās neviens ''upuris'' uz šādu pārbūvi, bet pirkt Q7 ,lai pierādītu šo teoriju nebija laika jo "pamaisīja'' interesantāki projekti