Jau no 1989. gada paralēli Audi markas automašinām, kas ir kā hobijs, vienmēr bijuši datori un elektronika. Krājās zināšanas, kontakti, dažāda informācija un mēģinājām to dažādos veidos apkopot. No papīru arhīviem sākām atteikties 1993. gadā, kad sākām skanēt dokumentus un glabāt tos elektroniskā veidā.

2000. gadu sagaidījām ar iekšējo dokumentāciju , kas 99% bija pārvērsta elektroniskā formātā. Kā daudzi sākām ar windows, bet jau 1997. gadā mūsu informācija pilnībā glabājās uz linux serveriem un birojā darbojāmies ar SUSE linux , tā kā brīvi varējām oficiālām iestādēm atbildēt, ka strādājam ar legālu programmatūru, ko bez maksas ieguvām no interneta.Tas daudzos radīja neizpratni, kā tā , ja par licenzi nav jāmaksā, tad jau tās ir nelegālās programmas.
  Pateicoties Linux , vairāk kā 20 gadu laikā, tā arī neizbaudījām datu zaudēšanu datorvīrusu rezultātā.
     No 1995. gada sākām veidot sistēmu darba uzkaitei un plānošanai. Autoserviss izrādījās lielisks poligons sistēmas testēšanai, jo šeit ir ļoti daudz un dažādas informācijas, problēmas, attiecības ar klientiem, piegādātājiem, meistariem, defekti, konfliktsituācijas. Ir informācija, kura rezēm neievietojas normālās datubāzēs, nepieciešami arhīvi par vairāk kā 5 gadiem un šajā informācijas daudzumā vajadzīgais jāatrod un jānoorientējas vidēji nepilnas minūtes laikā (piemēram, ja zvana viens no daudziem tūsktošiem kontaktu, kas varbūt klusējis 5 -10 gadus) un cik patīkami, ja pēc pirmās sarunas minūtes vari viņam atgādināt, klau, bet mēs pirms 8 gadiem remontējām jūsu auto. Varam arī paskatīt arhīvus par auto vēsturi, kādam  klientam, kurš iegādājies ekskluzīvu auto un  parādīt pat 15 gadu vecu info par šī auto remontiem, kur ir fotogrāfijas, skices, video un audio faili. Noderīgi ir arī, ja zvanot pa reklāmām un meklējot jaunus kontaktus, piegādātājus u.tml,  telefonā redzams, ka ar šo kontaktu jau kaut kas ir bijis un var paskatīties savā arhīvā, sagatavoties sarunai un runāt kā ar senu paziņu.
   Tātad esam radījuši(salikuši) savu CRM-BPM uzskaites-vadības sistēmu, kas radusies reāli darbojoties, t.i. no dzīves un pielāgota praktiskai darbībai.
   Galvenā sistēmas atskaites mērvienība ir stundas (pavadītais laiks) pie viena vai vairāku pasūtījumu veikšanas, jo laiku pa naudu nenopirksi un tas katram tikai ir 24 stundas diennaktī. Šis laiks mums ir jāsadala starp darbu un pārējām lietām, kas parasti cilvēkam ir svarīgākas, t.i., atpūta un ģimene.
  Tātad uzskaitām laiku (cilvēkstundas), ko patērējam, tam pretī liekot saņemto. Šī uzskaites metodika palīdz ātri saprast vai rīkojamies pareizi, plānot darbus, kļūdu gadījumos koriģēt darbību vai vispār atteikties no pasūtījuma izpildes. Ir gadījumi, kad pasākums kļūst nerentabls, bet apskatoties pagātni, saprotam, ka kopsavilkums ir ok, un  kādu reizi kaut kas jāizdara par mazāku atlīdzību.
  Zemāk ir mūsu CRM sastāvdaļas ar īsiem aprakstiem, kā  tas darbojas mūsu sistēmā. Šobrīd informācija tiek papildināta un drīzumā būs konkrētāki apraksti.

Serveris uz kura tas viss darbojas šobrīd ir specializēts profesionāls serveris, kura "dzelži" ir radīti VMWare programmatūrai (tas ir pielāgots Linux). Uz VMWare var pilnvērtīgi instalēt dažādas operētājsistēmas vienlaicīgi, tās ir virtuālas un, ja jūsu windows vai linux saslimst ar kādu vīrusu, tad tas praktiski netraucē pārējo virtuālo datoru darbībai. Reāli šāds viens mazlietots profesionāls serveris izmaksā ap 300-800 eiro, darbojoties patērē vidēji ap 150-200w elektroenerģijas un ir alternatīva hostingam mākonī, par kuru būtu jāmaksā vismaz 100-500 eiro mēnesī. Ja jums nav uzņēmums ar vairākiem simtiem darbinieku, tad tas viss risinās bezmaksas programmatūru ietvaros.

  Kāpēc šo rakstam?

   Vienkārši gribas padalīties ar citiem, kas varbūt meklē šādas sistēmas un atduras pie neadekvātām cenām vai pie tā, ka izstrādātāji grib klientus piesaistīt pie savām sistēmām un mākoņiem, radot datu noplūdes risku vai pat pilnīgu datu zudumu, ja izstrādātājs beidz savu darbību kādu neparedzētu iemeslu pēc.
  Mēs uzskatām, ka datiem ir jābūt drošībā un vajadzības gadījumā to īpašnieks  pats izlemj savu datu likteni, kā arī sistēmas piekļuvēm ir jābūt tikai pie īpašnieka un programmatūras maiņas, uzlabošanas vai datoru remonta gadījumos īpašnieks uz laiku piešķir pieejas iespējas datorspeciālistiem.

.
   Par izmaksām? 

   Uzskatām, ka jāmaksā ir par darbu, t.i uzstādīšana un apkalpošana, problēmu risināšana, papildus iespēju realizēšana(uzlabošana, pielāgošana) u.tml, bet programma jādod pa velti, tad vismz nebūs ko zagt.
   Par problēmām varētu teikt diezgan optimistiski, vismaz mūsu sistēmā izmantojam Centos linux, kura pēdējā instalācija stabili darbojas jau 8 gadus un nemainās tik strauji kā viena otra populārā sistēma, kā arī nebaidās no vīrusiem un vienkārši dara savu darbu. Ak jā, putekļi gan reizēm jātīra :)